Activiteiten

De Huurders Stichting Portaal Nijmegen (HSPN) is een onafhankelijke stichting die als doelstelling heeft de belangen te behartigen van alle 12.500 huurders van Portaal in Nijmegen. De HSPN overlegt en onderhandelt met Portaal over beleidsmatige zaken. De bewonerscommissies doen dit over zaken aangaande hun eigen complex.

Spreekuur

Elke dinsdagmiddag is er spreekuur van 14:00 tot 16:00 .  Hier kunt u terecht voor advies over bijvoorbeeld de huurprijs, de servicekosten, en uw rechten en plichten als huurder. Ook wanneer Portaal uw (onderhouds-)klachten niet goed behandelt, kunt u bij dit spreekuur terecht. U kunt langskomen of telefonisch contact opnemen. Uiteraard is het ook mogelijk uw klacht per mail of schriftelijk aan te kaarten bij de HSPN.

Bewonerscommissies

In een flink aantal complexen is een bewonerscommissie actief. Deze houdt zich bezig met zaken die zich in dat specifieke complex afspelen. Bewonerscommissies zijn een onderdeel van de HSPN, maar overleggen zelfstandig met Portaal. De HSPN ondersteunt deze commissies op technisch en financieel vlak. De HSPN probeert nieuwe commissies op te richten in complexen waar geen bewonerscommissie actief is.

Overleggen met Portaal

De HSPN overlegt zowel met de directie van Portaal als met de medewerkers. Voor praktische problemen vindt in eerste instantie overleg plaats met de betreffende medewerkers. Met de directie is er een geregeld overleg waarin beleidsmatige zaken aan de orde komen. De HSPN houdt op deze manier een vinger aan de pols waar het gaat om grote en kleine zaken rondom uw woning.

Nieuwsbrief en website

Een aantal keren per jaar verschijnt de nieuwsbrief van de HSPN. Hierin kunt u lezen over alle activiteiten van de HSPN en over huurzaken in het algemeen. U kunt hierbij denken aan onderhandelingen met Portaal op het gebied van de huurverhoging of de stookkostenproblematiek. Daarnaast houdt de HSPN u middels deze website op de hoogte van haar activiteiten.